piatok 23. augusta 2013

Na mojej poslednej conovej dražbe aj Funtastic!


Na septembrovom Istrocone v bratislavsom Istropolise budem mať svoju poslednú dražbu SF kníh na conoch. Už teraz ale viem, že s dražbami asi neprestanem. A viem tiež, že na tejto poslednej ponúkne svoje knižky aj nová bratislavská predajňa hier, kníh a komiksov Funtastic. To pre vás znamená nádielku kníh z tohto nového scifistického priestoru na starej známej adrese Heydukova 4. Pochádzajú z bohatého antikvariátu vo Funtastic.

 S dražbami som začal pred dvoma rokmi taktiež na Istrocone. Motivovali ma vtedy k nim tri dôvody - bolo treba finančne podporiť čerstvo vyniknutého Jupitera, no najmä Slavcon, ktorý vtedy kvôli počasiu navštívilo menej ľudí a skončil finančne v mínuse. Výťažok sa preto pekne rozdelil pol na pol. Tretím dôvodom, bol klasický problém scifistov - preplnená knižnica, spojený s faktom, že som začal vo veľkom čítať elektronicky. Okrem toho všetkého som chcel scifistom ponúknuť zaujímavé knižky, ktoré už možno nezoženú, okrem češtiny a slovenčiny aj v angličtine či dokonca pár v poľštine. A v neposlednom rade som chcel návštevníkom priniesť zaujímavé informácie o knihách.

Dražieb bolo dohromady asi osem, na minuloročnom trojcone Parcon/Istrocon/Comics Salón hneď dve. Knižnica pomaly dochádza, Slavcon sa dostal z najhoršieho, ten Jupiter si hádam pomôže spoplatenením. Dražby na cone sa stali príliš samozrejmými a už neboli také príťažlivé. Je na čase pôdu sci-fi festivalov s touto akciou opustiť tak, ako som to urobil s Večermi slovenskej fantastiky, prednáškami o metale či audiofantastike. Ale vždy bude čo hovoriť.

Navyše je takmer isté, že dražby ešte nekončia a už na jeseň i budete môcť knižky prísť vydražiť mimo conu, no stále na miesto nabité fantastikou. Áno, hovorím o novej predajni sci-fi a fantasy knižiek, hier a comicsov Funtastic, ktorú nájdete na Hajdukovej v priestoroch bývalého Brlohu. Ak ste zaregistrovali fotky na jej facebookovej stránke, viete, že v antikvariáte majú plno zaujímavých kúskov. Scifisti im stále nosia nové a z nich vybrali na dražbu veľmi zaujímavé kúsky.

Preto sa tento krát nedozviete, čo konkrétne budeme dražiť. Z mojej zbierky to bude klasický mix nových aj starých sci-fi a fantasy vo viacerých jazykoch. Čo prinesie Erik z Funtastic netuším ešte ani ja. A tak je to dobre. Nemôžem vám to prezradiť a tak ak zaujímavé knižky chcete, musíte na dražbu v piatok 13. septembra o 18:00 prísť. Bude o to zaujímavejšia, že budem musieť pri knižkách z Funtastic improvizovať a že ich nebudem predávať sám.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára